Pozycjonowanie czy AdWords

SEO Pozycjonowanie czy Adwords

Zainwestować w pozycjonowanie czy AdWords?

Właściciele stron internetowych, które wymagają promocji niejednokrotnie zastanawiają się nad kwestią inwestycji w pozycjonowanie bądź promocję w Google AdWords. Wszystko zależy rzecz jasna od budżetu, jakim dysponuje przedsiębiorca, ponieważ niejednokrotnie wypozycjonowanie strony internetowej na popularne frazy mogłoby być zadaniem czasochłonnym i kosztownym, natomiast skorzystanie z Google AdWords daje natychmiastowe efekty, za które na bieżąco płacimy.

Pozycjonowanie czy AdWords
image-1

Niewielki budżet i trudne frazy – wybrać Google AdWords?

Skromny budżet, który wygospodarowaliśmy na reklamę naszej firmy w sieci może zostać wykorzystany zarówno podczas pozycjonowania, jak i kampanii Google AdWords. Sprawa znacząco się komplikuje, gdy frazy, na które chcielibyśmy się promować są po prostu trudne, a więc należałoby włożyć bardzo wiele pracy, aby znaleźć się w czołówce. Warto zwrócić uwagę, że wypozycjonowanie strony i trafienie na 10-20 pozycję okazuje się czasami zbędną inwestycją, bowiem ilość wejść z tak odległej pozycji na liście wyników jest znikoma.

Pozycjonowanie czy AdWords
image-2

Jak działa reklama w Google AdWords?

Reklama Google AdWords jest wyświetlana ponad wynikami wyszukiwania, gdy użytkownik wpisze konkretną frazę, którą określiliśmy jako interesującą nas z punktu widzenia działalności naszej firmy. Możemy na własną rękę sprawdzić w wyszukiwarce, ile linków sponsorowanych wyświetla się po wpisaniu konkretnej frazy. Być może będzie to jeden lub kilka linków, które będą prowadziły do serwisów naszej konkurencji. Kluczem do sukcesu w Google AdWords jest dostosowanie stawek, jakie będziemy płacili za poszczególne kliknięcia do naszych indywidualnych możliwości finansowych. W niektórych branżach i powiązanych z nimi frazach musimy wydać zdecydowanie więcej niż w mniej popularnej tematyce, w której jednak inwestowanie w pozycjonowanie byłoby zbędne.

Pozycjonowanie czy AdWords
image-3

Czy samodzielnie stworzyć kampanię w AdWords?

Mniej doświadczeni klienci Google AdWords uznają, że samodzielne opracowanie kampanii nie jest niczym trudnym, jednak rzeczywistość niejednokrotnie weryfikuje ich plany. Często okazuje się, że pomimo sporej inwestycji reklama nie przyniosła planowanego rezultatu. Chcąc zabezpieczyć się przed taką sytuacją powinniśmy zastanowić się nad zleceniem zaplanowania kampanii zewnętrznej firmie, która może pochwalić się dużym doświadczeniem w tym zakresie i atrakcyjnymi cenami. Niektóre firmy proponują poprowadzenie naszej kampanii AdWords za 100-150 złotych miesięcznie. Warto zwrócić uwagę czy ich specjaliści posiadają odpowiednią wiedzę, która powinna być potwierdzona certyfikatem AdWords. Niewątpliwie liczba możliwości w AdWords może przytłoczyć każdego początkującego.

Pozycjonowanie zagwarantuje długoterminowy efekt?

Nie sposób uniknąć wrażenia, że z długoterminowym efektem naszych działań możemy mieć styczność w wypadku pozycjonowania. Za pozycjonowanie możemy płacić określoną stawkę miesięczną, która ma zagwarantować nam utrzymanie serwisu w TOP1, TOP3 lub TOP10, a więc odpowiednio na pierwszym, w pierwszych trzech lub dziesięciu miejscach wśród wyników wyszukiwania. Istotnym jest, aby skorzystać z propozycji doświadczonej firmy, która nie zaoferuje nam osiągnięcia ponadprzeciętnie wysokich pozycji w szokująco krótkim czasie. Może zaowocować to w przyszłości problemami z pozycjonowaniem naszej strony, która trafi np. do „filtra” za zbyt szybkie zdobywanie linków z rozmaitych źródeł. Rozpoczynając przygodę z pozycjonowaniem powinniśmy określić frazy, jakie nas interesują, jednak należałoby także wziąć pod uwagę sugestie pozycjonerów, którzy szybko mogą zweryfikować konkurencyjność danej frazy i przeciętną ilość miesięcznych wyszukań, która może być zadowalająca lub stać na mizernym poziomie.

Pozycjonowanie czy AdWords – podsumowanie

Oczekując jednorazowego wzrostu zainteresowania naszą ofertą, dzięki któremu być może zdobędziemy stałych klientów powinniśmy wybrać Google AdWords. Stałych inwestycji wymaga także pozycjonowanie, choć odpowiednio dobrane frazy mogą przynieść lepszy efekt, gdy przeliczymy ilość odwiedzin w stosunku do poczynionych inwestycji.