W jaki sposób stworzyć wizytówkę (fanpage) na Facebooku?

Stworzenie własnej wizytówki (fanpage) na profilu społecznościowym może przynieść wiele korzyści niezależnie od profilu prowadzonej działalności gospodarczej. Swój fanpage tworzą zarówno bardzo, jak i mniej popularne serwisy internetowe oraz osoby uczestniczące w życiu publicznym. Doskonałym sposobem na informowanie klientów o nowych godzinach otwarcia firmy, nowym asortymencie bądź promocjach jest wizytówka na Facebooku. Pozwala ona dotrzeć do szerokiego grona publiczności. W czasie od kilku minut do kilku godzin nas wpis jest w stanie przeczytać od kilku kilkuset do kilkunastu tysięcy osób, które codziennie logując się na swoje konto na portalu społecznościowym Facebook.

Od czego zacząć?

Wchodząc na stronę Facebook.com ujrzymy stronę główną i pola rejestracji lub logowania do istniejącego konta. Posiadając własne konto możemy zalogować się na nie wpisując adres e-mail i hasło lub bezpośrednio zająć się rejestracją osobistego konta. Należy zaznaczyć, iż nie ma możliwości założenia wizytówki (fanpage) na Facebooku, gdy nie jesteśmy zalogowani na swoje prywatne konto. Warto dodać, że nie musimy zakładać prawdziwego konta, bowiem dane mogą być wymyślone, a nasze konto określone jako fikcyjne. To pozwoli nam na uruchomienie fanpage’a.

W_jaki_sposób_stworzyć_wizytówkę_(fanpage)_na_Facebooku_1
image-1

Po założeniu konta będziemy zachęcani do podania dodatkowych informacji stanowiących uzupełnienie profilu. Z kolei logując się do istniejącego konta na Facebooku będziemy mogli bez żadnych przeszkód przystąpić do usunięcia strony. W tym celu wystarczy odnaleźć po lewej stronie menu zakładkę „Utwórz stronę”.

Stronę musimy przypisać do jednej z kategorii:

  • Lokalna firma lub miejsce
  • Firma, organizacja lub instytucja
  • Marka lub produkt
  • Artysta, zespół lub osoba publiczna
  • Rozrywka
  • Strona organizacji dobroczynnej non-profit lub społeczności

W_jaki_sposób_stworzyć_wizytówkę_(fanpage)_na_Facebooku_2
image-2

Nie mając pewności, która z kategorii będzie najlepsza możemy wybrać tak naprawdę dowolną, bowiem w przyszłości jej zmiana będzie jak najbardziej możliwa. Po wybraniu danej kategorii będziemy zmuszeni do wyboru kolejnej, która jeszcze ściślej będzie określała typ wizytówki, jaką zamierzamy stworzyć na Facebooku. W kolejnym polu będziemy musieli wpisać jej nazwę i kliknąć „Rozpocznij”.

Po chwili wyskoczy nam okno umożliwiające skonfigurowanie strony firmowej:

W_jaki_sposób_stworzyć_wizytówkę_(fanpage)_na_Facebooku_3
image-3

W kilku zdaniach będziemy mogli opisać sferę działalności naszego przedsiębiorstwa (ograniczenie do 155 znaków), a także podać adres strony internetowej. Bardzo dobrym pomysłem wydaje się także stworzenie niepowtarzalnego adresu na Facebooku, który można zmienić tylko raz. Pod warunkiem, że pożądany przez nas adres jest wolny, może mieć on formę www.facebook.com/NazwaFirmy.

Dodaj logo firmy

Istotną czynnością jest dodanie loga firmy, które powinno stanowić nasze zdjęcie profilowe. Możemy je dodać bezpośrednio z dysku naszego komputera lub strony internetowej. Następnie Facebook proponuje dodanie strony do „Ulubionych” na własnym profilu, a także dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów dzięki płatnym reklamom na portalu społecznościowym.