Jak stworzyć wizytówkę Google Plus?

Duże możliwości daje przedsiębiorstwom założenie firmowej wizytówki w ramach usługi Google Plus. Może mieć to istotne przełożenie na skuteczność podejmowanych działań marketingowych. Założenie wizytówki w Google Plus wymagania posiadania konta Google, które można zarejestrowana dowolny adres e-mail bądź posłużyć się kontem pocztowym Gmail, jeśli takowe posiadamy. Okazuje się, że kolejne kroki służące stworzeniu wizytówki w Google Plus są niezwykle proste i nie powinny zająć nam stosunkowo wiele czasu.
Zaloguj się i dodaj konto
Po zalogowaniu się na swoje konto Google podczas odwiedzin www.plus.google.com wystarczy dla ułatwienia przejść do adresu https://plus.google.com/pages/create, który od razu pozwoli nam stworzenie strony firmowej. Na początku mamy możliwość wyboru typu firmy, której mamy zamiar założyć wizytówkę w Google Plus. Może być to firma z kategorii wystawa, czyli restauracja, sklep, hotel lub pokrewne lub firma z kategorii usług oferowanych na pewnym obszarze, do czego kwalifikują się hydraulicy, pizzerie oraz taksówkarze. Pod kategorią marki kryją się produkty, drużyny sportowe, a także firmy, jeśli tą kategorię uznamy dla naszego przedsiębiorstwa za najodpowiedniejszą.
Pierwszym krokiem w kierunku utworzenia swojej strony Google+ będzie podanie jej nazwy, adresu strony internetowej oraz wybranie odpowiedniego typu. Strona może należeć do jednej z czterech kategorii: Produkt lub marka, Rozrywka, Społeczność lub Inne. Następnie należy zaakceptować Warunki korzystania ze Stron i kliknąć „Utwórz stronę”.
Błyskawicznie otrzymamy komunikat witający nas w usłudze Google+. W okienku będziemy mogli zaznaczyć chęć otrzymywania informacji o nowych wersjach stron oraz innych aktualnościach lub odznaczyć tą opcję.
Następnie będziemy mieli do czynienia z kreatorem, który ułatwi nam wprowadzenie wszystkich niezbędnych danych uzupełniając profil firmy w Google+. Pierwszą rzeczą będzie dodanie zdjęcia profilowego, którym może być na przykład logo firmy. Istotne będzie także dodanie zdjęcia na okładkę, dodanie danych kontaktowych oraz zweryfikowanie strony internetowej, co przełoży się na możliwość zarządzania nią, a także monitorowania jej obecności w wyszukiwarce internetowej Google. Google+ zachęca nas także do dodania krótkiego opisu firmy, a także sloganu, który powinien ograniczać się do dziesięciu słów.
Udostępniaj ciekawe treści
Kluczem do sukcesu w zakresie popularności naszego profilu Google Plus jest udostępnianie ciekawych treści, które mogą zainteresować czytelników. Wartym zainteresowania sposobem jest podjęcie dyskusji na temat pożądanych cech produktu lub kryteriów wyboru, jakie bierzemy pod uwagę. Należy pamiętać, aby wszystko co najmniej pośrednio było związane ze sferą działalności naszego przedsiębiorstwa. Nie powinniśmy skupiać się na oklepanych tematach i treściach, które nie wniosą nic nowego. Każdy wpis powinien być opatrzony atrakcyjnym zdjęciem i zachęcającym do lektury wstępem, co jest kluczem do sukcesu.
Śledź statystyki
Google pozwala na bieżąco śledzić statystyki odnoszące się do popularności naszego profilu Google+. Obejmują one informacje o ilości wyświetleń, działań na wpisach i ilości nowych obserwatorów. Statystyki z ostatnich 30 dni wskazują także procentowo na wzrost lub spadek ilości konkretnych działań na naszym koncie Google+.
Ustaw unikalny adres profilu
Dobrym pomysłem jest stworzenie unikalnego adresu profilu, który stworzyliśmy w Google+. W tym celu powinniśmy przejść do strony, kliknąć „Ustawienia”, a następnie przejść do sekcji, która jest odpowiedzialna za linki. Wówczas dostrzec będziemy mogli nasz adres URL, który najprawdopodobniej będzie ciągiem znaków. Możemy uzyskać wówczas możliwość jego zmiany na unikalny adres profilu, który może wyglądać w następujący sposób: http://plus.google.com/+NazwaFirmy. Taki adres zdecydowanie łatwiej będzie przekazać znajomym lub wypromować na prywatnym koncie na portalu społecznościowym.